Pagina's

Klaar voor een nieuw seizoen

Klaar voor een nieuw seizoen!

De lente is het ideale seizoen om Brugge te bezoeken. 

Het jonge groen van bomen en struiken ontluikt.  Ik kan me als hobbyfotograaf perfect uitleven, ik zie veel meer van de typische Brugse gevels en allerlei verrassende details vallen me op, nu de flora nog niet in volle was staat. Duizenden groepjes narcissen (paasbloemen) en andere voorjaarsbollen fleuren de ganse stad op. 


Begijnhof Brugge



































Brugge is altijd fotogeniek maar tijdens de lente kan het echt niet op!  


Albertpark Brugge

Het koude gure winterweer is voorbij, ik hoef niet meer in mijn dikke winterjas en met fleece muts op door de straten te lopen.  Als ik het wil kan ik een ganse dag de stad verkennen, zonder om de vijf voeten een winkel of etablissement binnen te stappen om me weeral op te warmen aan een heerlijk geurende soep, een kop hete chocola, een à la minute gebakken wafel of een of ander alcoholisch Brugs brouwsel ;-).  

Bovendien schijnt, volgens de statistieken, de zon 6 à 7 uur per dag in deze periode van 't jaar (was dat maar waar!).  Wees maar zeker dat de terrassen, die elk jaar rond de 15de maart terug opgebouwd worden, rap vol zitten als de zon schijnt.  


Walplein Brugge

























Het is lente en ik heb mij cosy, nostalisch blogsjabloon veranderd in levendig fris groen.

Heb jij ook lentekriebels?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten