Pagina's

Even analyseren en evalueren

Toen ik vrienden en kennissen vertelde dat ik naar Brugge zou verhuizen en logies zou aanbieden waren ze allen heel enthousiast en de meesten vroegen dan ook meteen naar de website en de naam.
Website...?

Algauw besefte ik dat een online aanwezig wel leuk zou zijn en zo is deze kleinschalige persoonlijke blog Kwitsoender, omdat vooral ikzelf benieuwd was, gestart.

Nu na 3 jaar moet ik toch even en over het lot van dit slowblogje nadenken en dat wil ik niet doen zonder analyse en evaluatie ervan.

Omdat ik eigenlijk heel weinig weet van computers en schrijven voor het net en bloggen in 't algemeen, heb ik mij de laatste weken als een bezetene geïnformeerd ter zake en natuurlijk op het web een en ander gevonden. Ziehier de statistieken van mijn blog, die mij moeten helpen te beslissen over het voortbestaan ervan.
Google analytics september 2015:
sessies: 4277
gebruikers: 3644
pagina's: 6067
pag/ses: 1,42
sessieduur: 01,05
bounce%: 80,66
nieuwe sessies: 78,14
Blogger pageview statistiek:
vandaag: 112
gisteren: 440
maand: 5228
alles: 46088
mijn meest gelezen blogpost (van de in totaal 77 posts) trekt bijna 500 views per maand,
mijn lezer komen voor meer dan 50% uit België en Nederland, logisch want ik schrijf vooral in 't Nederlands ;-)

Kleinschalig hé?  Maar toch ben ikzelf positief verrast over het minieme succes van dit blogje, ik had nooit gedacht dat mijn posts tot 500 maal per maand door jullie bekeken/gelezen werden! En ik krijg er een warm gevoel van wanneer ik besef dat bijna de helft van jullie ertoe aangezet wordt nog een 2de post van mij te bekijken.

Dit 'visitBrugge' blogje is gestart als online aanwezigheid en oorspronkelijk opgezet als bijkomend informatiekanaal voor onze gasten, verblijftoeristen in Brugge en geregelde bezoekers van Brugge.
Ik heb heel veel goesting om deze Kwitsoender blogspot verder te zetten, wat denken jullie ervan? Zou ik mijn goesting volgen en tijd vrijmaken ervoor?  Hebben jullie suggesties?  Laat maar weten.

Ik ben benieuwd!

Kwitsoender wat er binnen een jaar van deze kleinschalige blog zal geworden zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten